Az átviteli technológiát tartalmazó platform sokkal kisebb és kompaktabb, mint korábban. Eddig ezeket az erőműtelepeket nagyméretű, központi konverter platformokon keresztül kötötték össze az energiaátviteli hálózattal. A Siemens most továbbfejleszti az átviteli technológiát, lehetővé téve nagyszámú, sokkal kisebb platform kialakítását, így ezzel az új megoldással egy egyenáramú kábel a szélerőmű telep sok ilyen platformját szekvenciálisan összekapcsolhatja, majd ezeket egy szárazföldi transzformátor alállomáshoz csatlakoztathatja. Összességében ez a megoldás olcsóbb, ugyanakkor hatékonyabb is, mint a hagyományos platformok esetén alkalmazott módszer.
A kompakt konstrukció lehetővé teszi a beépített nagyfeszültségű berendezések használatát - különösen a diódás egyenirányító egységekét (DRU-k), amelyeket a szokásos légszigetelésű tranzisztoros modulok helyett telepítenek. A rendszer emellett moduláris kialakítású és rugalmas módon telepíthető, a platform struktúrák volumene négy-ötödével, míg a súlya kétharmadával csökkent, ennek eredményeként a költségek pedig több mint 30 százalékkal lettek kisebbek. Ugyanakkor az új megoldás lehetővé teszi az átviteli kapacitás egyharmaddal történő növelését úgy, hogy közben egy ötödével kisebb az átviteli veszteség. Ez jelentős előrelépés a tengeri szélerőművek költségeinek nagymértékű csökkentése irányában, így ez a technológia versenyképes lesz a hagyományos módon termelt elektromos energiával összehasonlítva.
"Mint a piac egyedüli szolgáltatója, már eddig is sikeresen valósítottunk meg négy tengeri projektet, ahol egyenáramú összekapcsolást alkalmaztunk. Most az eddigi tapasztalatainkat közvetlenül hasznosítjuk az energiaátviteli hálózat egyenáramú összeköttetéseinek következő generációjánál. Új megoldásunk jelentős szerepet játszik abban, hogy 2020-ra a tengeri szélerőműtelepek által előállított energia költsége 10 cent per kilowattóra alá fog csökkenni. Ily módon tervezzük a Németországban alkalmazott egyenáramú technológiát más piacok számára is érdekesebbé tenni" - jelentette ki Jan Mrosik, a Siemens Energy Management divíziójának vezérigazgatója.
Egy diódás egyenirányító egység (DRU) átviteli kapacitása 200 megawatt (MW), jellemzően két DRU-t telepítenek egy platformon, és maximum három ilyen új platform köthető össze egymással egy tengeri hálózati csomópontot létrehozva, ami kiváltja a szélerőmű telepek gyűjtő platformjait. Ez az összeköttetés lehetővé teszi, hogy több, maximum 1.200 MW összkapacitású tengeri szélerőmű telepet a szárazföldhöz csatlakoztassunk. Az elektromos energiát kábeleken keresztül szállítják az energiaátviteli hálózat szárazföldön levő betáplálási pontjához. Egy konverter állomás az egyenáramot visszaalakítja váltakozó árammá a további átvitel és elosztás céljából. A szárazföldi állomást szintén a Siemens fogja megépíteni kipróbált konstrukciót használva.
A nagyfeszültségű egyenáramú (HVDC) átviteli technológiának köszönhetően az új rendszer átviteli vesztesége, ideértve a kábelcsillapítást, csak 3 százalék. A Siemens a HVDC technológia vezető szállítója. A váltakozó áramú átvitel helyett egyenáram használatát a szélerőmű telepeknek az energiaátviteli hálózathoz történő csatlakoztatása céljából az új technológia teszi költséghatékonnyá a mintegy 80 kilométernél hosszabb kábelek esetében.
Az új átviteli technológia lényeges elemei a DRU, a transzformátor, a simító fojtótekercs és az egyenirányító, melyek mindegyike egy tartályban van elhelyezve. A DRU-k és a beépített kompakt egyenáramú kapcsoló-berendezés (DC-CS) használata több mint 80 százalékkal csökkenti a telepítés helyigényét a légszigetelésű technológiához képest. A Siemens először alkalmaz biológiailag lebomló észter folyadékokat a DRU-ban a nagyfeszültségű egyenáramú berendezés szigeteléséhez, amelyek az ásványolajokhoz (kőolajhoz) képest nem csupán környezetvédelmi szempontból kedvezőbb anyagok, hanem lángállók is. A DRU-t sokévnyi folyamatos üzemre tervezték, minimális karbantartási igénnyel.
Az új technológiát a szövetségi kormány hatodik energiakutatási programjának részeként a Német Szövetségi Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) finanszírozza, amelyet Jülich városa a projekt szponzoraként felügyel. Az energiaátviteli hálózatok területén a kutatás BMWi által történő finanszírozásának elsőrendű célja a hálózati infrastruktúra fejlesztése és olyan kialakítása, amely lehetővé teszi a megújuló energia jelentős hányadának betáplálását.