Ez a vonatok érkezési gyakoriságának növelését eredményezi, így az MTA több utas szállítását tudja biztosítani a rendszerében. A CBTC technológia révén csökken a pályamenti berendezések száma, aminek eredményeképpen kevesebb fenntartási költséggel és szolgáltatás kieséssel számolhatnak az üzemeltetők. Ezenkívül a technológia pontosan meghatározza minden egyes szerelvény helyét a vágányokon és szabályozza a sebességet, biztonságosabbá téve a közlekedést az utasok és az alkalmazottak számára.
A New York-i metró esetében a Siemens Trainguard nevű automatikus vonatbefolyásoló rendszere lehetővé teszi, hogy a több mint 100 éves metró hálózatában nagymértékben növeljék a szerelvények számát, következésképpen a szállítási kapacitást a vonatok rövidebb követési idejének (85 másodperc) köszönhetően. Továbbá az automatikus vonatbefolyásoló rendszer javítja a földalatti vasút biztonságát, rendelkezésre állását és pontosságát. Ezeket a Trainguard rendszereket már korábban üzembe helyezték Párizsban, Budapesten, Kantonban (Guangzhou-ban), Pekingben és Barcelonában.
A Siemens szállítja a fedélzeti berendezéseket összesen 305 szerelvényhez, és a 8 terepi helyszín közül 7 esetében telepíti a pálya menti jelzéstechnológiai eszközöket. A vonal egész hosszában telepített automatizált jelzőberendezések és érzékelők révén a CBTC technológia folyamatosan frissíti a rendszer állapotát, aminek eredményeként kevesebb a késés és aktualizált utazási információk állnak rendelkezésre, amelyeket megosztanak az utasokkal a hangosító berendezéseken, az elektronikus képernyőkön és a mobil alkalmazásokon keresztül. A rendszer csökkenti a szükséges pálya menti berendezések számát is és tartalék (mentési) rendszereket használ, aminek következtében kevesebb szolgáltatás kimaradás fordul elő és nő a megbízhatóság.
A mintegy 43 kilométer hosszú Queens Boulevard vonal a New York-i metróhálózat második leghosszabb vonala: 25 állomása van, a keleten található Queens városrész Jamaica állomásától Manhattanig, New York üzleti életének központjáig. Sok ingázó használja a vonalat arra, hogy elővárosi otthonából munkába utazzon, és a napi több mint 250.000 utassal egyike a világváros leginkább használt vonalainak.
Naponta öt és fél milliónál is több utas használja New York City 100 évnél idősebb metró rendszerét. A rendszert folyamatosan korszerűsítik, hogy képes legyen lépést tartani a növekvő utasszámmal. A Queens Boulevard vonalon üzembe helyezett új rendszer mellett a Siemens sikeresen telepítette a CBTC technológiát az MTA Canarsie "L" vonalán is, amely Chelsea-ből (Manhattan) szállítja az utasokat Canarsie-be (Brooklyn) Williamsburg-ön keresztül. Az automatizálási technológia lehetővé tette, hogy az MTA fenntartható módon kezelje a vonalon tapasztalható növekvő utasszámot az utóbbi 20 év során.
A Siemens Trainguard MT elnevezésű CBTC megoldása a legszélesebb körben alkalmazott automatikus vonatbefolyásoló rendszer, amelyet szerte a világon – ideértve Párizst és Pekinget – több mint 20 metróüzemeltető használ. Ez a Siemens ötödik CBTC projektje az USA-ban.