Az ABB megközelítően 70 millió dollár értékű megrendelést és rendelési opciót kapott az SBB-től (Svájci Szövetségi Vasutak) legújabb generációs vontatási átalakítók szállítására.
"Ez nagyon jó hír az ABB-nek és a Svájcban működő részlegeink számára is. A megbízást az SBB-vel régre visszanyúló, kiváló kapcsolatainknak, valamint a vasúti flották korszerűsítése terén preferált szállítóként szerzett szakmai tapasztalatinknak köszönhetjük. Ebben az évben a vasúti üzletágunknak eddig nagyszerű éve volt", mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója.
Az SBB 230 millió svájci frankot fordít arra az átfogó korszerűsítési programra, amelynek az a célja, hogy javítsák az RE 460 típusú mozdonyokból álló flotta energiahatékonyságát és megbízhatóságát, illetve további 20 évvel meghosszabbítsák a flotta élettartamát. A mozdonyokat a 90-es évek elején gyártották. A korszerűsített flotta éves energia-megtakarítása várhatóan eléri a 27 gigawattórát, ami 6 750 svájci háztartás fogyasztásának felel meg.
Az ABB az első korszerűsített mozdonyt 2015 második felében fogja szállítani. Az első mozdony sikeres tesztelését és az eredmények kiértékelést követően, a flotta többi mozdonya 2021 végéig kerül átépítésre.
Az ABB ez évben már számos nagy, a gördülőállomány és az infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó megrendelést kapott.
Ezek közül a következők külön is említést érdemelnek: az SJ-nek, Svédország nemzeti vasúttársaságának 200 millió dolláros megbízása, melynek keretében az ABB energiaátalakító és vonatvezérlési rendszereket szállít a nagysebességű vonatok retrofitjét és az utastéri design korszerűsítését magába foglaló programhoz; a brit Network Rail nagy volumenű megrendelése, amely alapján az ABB vontatási alállomásokat szállít Nagy-Britannia egyik legrégibb és legforgalmasabb vasútvonalának a korszerűsítéshez; és végül, de nem utolsó sorban az a megrendelés, amely fedélzeti vontatási technológia szállítására szól Kína első térségi gyorsvasútjához.
Az ABB több, gördülőállomány és infrastruktúra projektekhez kifejlesztett innovatív technológiát is bemutatott a szeptember 23-26. között Berlinben megrendezett InnoTrans kiállításon. Az ABB a kétévente megrendezett nemzetközi vasútijármű- és közlekedéstechnikai kiállításon olyan megoldásokat állított ki, amelyek alkalmazásával a vasúti járműgyártók és vasúti hálózat-üzemeltetők elérhetik a biztonságos, megbízható, kényelmes és költséghatékony közlekedésre vonatkozó céljaikat.
Az cég most először mutatta be a legújabb fejlesztésű, a térségi vonatok tetejére telepíthető vontatási transzformátorát, amely rendkívül kompakt kialakításának és kis súlyának köszönhetően sok helyet takarít meg, és javítja a hatékonyságot. A kiállított újdonságok közül nagy érdeklődésre tartott számot az ugyancsak térségi vonatokhoz gyártott kompakt átalakító, illetve a távolsági tehervonatatáshoz és a nagy igénybevételt jelentő rendező-pályaudvari feladatok céljára kifejlesztett turbófeltöltő.
Az ABB standjának másik fénypontja az ENVILINETM ERS névre keresztelt pálya-menti energia visszatápláló rendszerű alállomás, amely a jármű fékezéskor keletkező – egyébként elvesző – energiát táplálja vissza a helyi AC hálózatra. Az alállomás alkalmazásával akár 20%-os energiamegtakarítás is elérhető. A rendszernek már az új, 1500 V DC-re kifejlesztett változata is rendelkezésre áll.
Az ABB sokéves szakmai múltra tekinthet vissza az innovatív és energiahatékony technológiák vasúti szektor számára történő szállításában éppúgy, mint a városi, intercity és nagysebességű vasúti hálózatokban a vasúti infrastruktúra és a gördülőállomány terén egyformán használt részegységek és alrendszerek gyártása és szervizelése területén. Az ABB, amelynek berendezései nagy számban üzemelnek világszerte, a teljes életciklusra kiterjedő, karbantartást és retrofitet is magába foglaló szerviztámogatást is kínál ügyfelei számára.