A vállalatok - cégmérettől függetlenül - kezdik felismerni, hogy az igény szerinti szoftverbeszerzéssel jobban kézben tarthatják költségeiket, gyorsabban reagálhatnak a piac alakulására és a beruházási költségek csökkenése révén likviditásukat is javíthatják. Ennek köszönhetőn az utóbbi egy évben rendkívüli mértékben növekedett a szolgáltatásként nyújtott szoftverek (Software as a Service, SaaS) piaca.
A SaaS modell terjedése új lehetőségeket tár fel a végfelhasználók előtt, ugyanakkor újfajta kényszer alá helyezi az ISV-ket, akiknek így meg kell teremteniük a feltételeket szolgáltatásaik igény szerinti, online értékesítésére. Erre a problémára reagál a Fujitsu ISV Felhő programja, amely előkonfigurált felhőalapú üzleti szolgáltatásokat kínál az ISV-knek a könnyen adminisztrálható online szolgáltatásértékesítés elindításához. Maga a megoldás a Fujitsu szolgáltatásként nyújtott infrastruktúra (Infrastructure as a Service, IaaS) platformján fut.
A Fujitsu IaaS platformja által kínált óriási skálázhatóságot és lefedettséget az elsők között használta ki az osztrák Verpura GmbH ERP szoftverház, amely így az elektronikus "kirakat" kiépítéséhez egyébként szükséges jelentős induló beruházás nélkül, gyors ütemben tudott felkészülni a szélesebb nemzetközi ügyfélkör kiszolgálására.
A Verpura elfogadta a Fujitsu innovatív kockázat- és árbevétel-megosztási modelljét. A Verpura üzleti tervének értékelése után a Fujitsu finanszírozta az induló beruházást - az infrastruktúrát és felhőszolgáltatások bevezetését is beleértve - ezért cserébe az első pillanattól fogva részesedett a Verpura által generált cashflowból. Ily módon a Verpura anélkül élt a üzleti növekedés lehetőségével, hogy ehhez bármilyen beruházást kellett volna eszközölnie.
David Bradshaw az IDC piackutató cég elemzője, valamint alkalmazásokkal és a megoldásokkal kapcsolatos EMEA-régióbeli kutatásainak vezetője szerint az új modell példaértékű a piacon: "A számlázási konstrukció megoldja a felhő ISV-k egyik legnagyobb problémáját. Azzal, hogy a komplett infrastruktúrát és háttértámogatást csak akkor kezdi kiszámlázni, amikor a partner már bevételt termel, olyan új szemléletet honosít meg, amely nagyon gyorsan el fog terjedni amint az ISV-k felismerik a benne rejlő előnyöket."
A Verpura már az ISV-program keretében értékesíti ERP-szoftvereit, és osztozik az árbevételen a Fujitsuval. Az árbevétel-termelés már az indulás után néhány héttel elkezdődött - szemben a hagyományos modellnél szokásos 12 hónappal. Florian Gumpinger, a Verpura vezérigazgatója így vélekedik: "A Fujitsu ISV Felhő programjával gyorsabban tudtuk elindítani az online szoftverértékesítést. Minden komponenst megkaptunk az online üzletág elindításához, így nekünk csupán az üzleti szolgáltatásra, tehát az ügyfeleknek nyújtott hozzáadott értékre kellett koncentrálnunk. Hiszen ez az, amit végül majd kiszámlázunk nekik, nem a felhőtámogató technológia. Két éven belül szeretnénk elérni az 4,2 millió eurós forgalmat az online értékesítésben."
Andre Kiehne, a Fujitsu felhőszolgáltatási üzletágának alelnöke hozzátette: "A szoftverpiacon fontos változások zajlanak. A Fujitsu rövid időn belül vezető pozíciót szerzett a Verpurához hasonló innovatív, piacformáló ISV-k támogatásában. Segítségünkkel új piacokat és jóval nagyobb ügyfélkört érhetnek el. Ez a példa is jól mutatja, hogy mérettől függetlenül, minden ISV bátran támaszkodhat a Fujitsura felhőüzletága kiépítésében. Maga a feladat csak néhány napot vesz igénybe az online üzleti modell kidolgozása után, mindenféle előzetes beruházás nélkül."
Az ISV-partnerek három hónapon át díjmentesen használhatják a Fujitsu ISV Felhő programját, illetve vehetik igénybe tanácsadó szolgáltatásait a modell bevezetéséhez. Az ISV-knek nyújtott komplett ökoszisztéma magában foglalja a Fujitsu szolgáltatásként nyújtott infrastruktúráját, platformját, valamint a hamarosan induló ISV-piacteret. A németajkú országokban eddig több mint 30 ISV kezdte meg a Fujitsu kínálatának tesztelését.
Bővebb tájékoztatás a Fujitsu ISV Felhő programjának webhelyén
További részletek a Verpuráról