5 év telt el azóta, hogy a Lenovo átvette az IBM PC üzletágát. Ebben az időszakban számos elismerésben részesítették a vállalatot, sőt 2010 első negyedévére a gazdasági növekedés tekintetében piacvezetővé vált. Termékeit a TBR is díjazta: ThinkPad laptop-családját az egymást követő években negyedik alkalommal jutalmazta összesített első helyezéssel tanulmányában, miközben hardverminőség és megbízhatóság kategóriában 2006 óta már 15-ször tüntette ki, ötször annyiszor, mint versenytársait.
Vezető szerep
A Lenovo elérte eddigi legmagasabb, 9%-os piaci részesedését, ezzel öt vezető versenytársa közül ő produkálta a leggyorsabb növekedést. Az IDC szerint 2010 első negyedévében az előző évhez viszonyított 58%-os bővülésével jócskán túlszárnyalta a 24%-os iparági átlagot.
Gottlieb István, a Lenovo hazai vezérigazgatója szerint a vállalat globális sikerének titka a védekező és támadó stratégia. Ezek kialakítása során figyelembe vették mind a piaci változásokat, mind a fogyasztói trendeket. Ennek megfelelően 2009-ben védekező stratégiát alkalmaztak a fő érdekeltségi területeken, így Kínában, valamint a globális fogyasztói piacokon, és támadót a fejlődő piacokon kínálkozó lehetőségek felkutatásában, valamint a fogyasztói és kkv szektorban. Versenyelőnynek a hatékony üzleti modellt és költséggazdálkodást, valamint az innovációban betöltött vezető szerepüket tartja.
Innováció és fogyasztói elégedettség
A fejlődő piacok kínálta lehetőségek kiaknázására a Lenovo 2008-ban belépett a fogyasztói PC iparba is, bevezette Idea márkájú notebookjait és asztali számítógépeit, melyek kínálatát folyamatosan bővíti.
A Lenovo ThinkPad termékcsaládjának minőségét, megbízhatóságát és átgondolt kialakítását az üzleti felhasználók már régóta elismerik. A kis- és középvállalkozások számára szűkebb költségvetésük miatt a megbízhatóság és a költséghatékonyság a legfontosabb, ezért a cég a termékeit ezen igényeknek megfelelően újragondolta.
A ThinkPad laptopokat a TBR 2010 első negyedévében immár egymást követően negyedik alkalommal díjazta első helyezéssel a "Vállalati informatikai eszközökre vonatkozó vásárlási szokásokat és fogyasztói elégedettséget" vizsgáló tanulmányában (Corporate IT Buying Behaviour and Consumer Satisfaction). Az eredmények rámutatnak, hogy a vállalatok ezeket a termékeket minőségük és megbízhatóságuk mellett immár a szállítás gyorsasága miatt is nagyra értékelik.
"Versenytársaival ellentétben a Lenovo a recesszió idején is megtartotta a magas vásárlói elégedettséget" - mondta Jon Lindy, a TBR elnöke. "A minőségre és megbízhatóságra adott szokásosan magas osztályzat mellett a Lenovo ebben a negyedévben a szállítási időt fejlesztette versenyelőnyévé."