Elképzelhető, hogy mobiltelefonunkon könnyen válogathatunk a minket személyesen érdeklő TV csatornák kínálatából, miközben egy gombnyomással barátaink figyelmébe ajánlhatjuk a nekünk tetsző műsorokat, és ismerőseinktől is azonnal jelzést kapunk, ha valamelyik programot nagy örömmel nézik? Lehetséges, hogy a bárhol elérhető mobil TV műsorokért csak annyit fizetünk amennyit valóban nézünk is, és közben facebook-os és twitteres barátaink is részesülnek az általunk megélt élményből?
Mindezen funkcionalitást úgy kínálja a most itthon is bemutatkozó MOTIware alkalmazás, hogy közben új bevételi forrást kínál a mobilszolgáltatók, illetve a média tulajdonosok részére. A magyar fejlesztésű mobilkommunikációs megoldás új generációs közösségi alkalmazási is, amely alapfunkciójának köszönhetően a felhasználók műsorajánlási aktivitása révén az előfizetők számának gyors növekedését eredményezheti, egyúttal alkalmas a pontos nézettségi adatok összegyűjtésével az egyedi adatbázis építésre is.
"Valójában egy új üzleti modellt hoztunk létre a MOTIware alkalmazással, amely révén az operátorok megnövelhetik mobil TV előfizetőik számát, bevételt generálhatnak meglevő csatorna-folyamaikból és valódi, izgalmas újdonságot nyújthatnak közösségi online alkalmazásokra nyitott felhasználóik számára." - mondta el Dankó Sándor, az ITware ügyvezető igazgatója, aki előadást is tart a balatonfüredi rendezvényen.
Az elektronikus médiafogyasztás drasztikusan alakul át az utóbbi időkben, miközben a korábbi "néma" fogyasztókból a hangjukat hallató médiumok válnak. Egyre több ember saját video tartalma jelenik meg a világhálón, de megfigyelhető, hogy a korábban csak más területen jelenlevő médiavállalkozások is belépnek az online TV üzletbe. A MOTIware e trendek előfutáraként a tartalomtulajdonosok számára is könnyen implementálható megoldást nyújt arra, hogy "készpénzre váltsák" online jelenlétüket, újszerű reklámbevételekhez jussanak és növeljék olvasó ill. néző táborukat.