Mint a magyarországi termékbevezetésért felelős személy, mit gondol, 2009-ben elsősorban milyen új Aastra kommunikációs termékek, megoldások számíthatnak a meglévő és leendő hazai Aastra-ügyfelek figyelmére, érdeklődésére?
Véleményem szerint 2009-ben a magyarországi cégeknél és a közszférában is arra kell jó választ találni és adni, hogy hogyan lehet a hatékonyságot növelni. Ma ez az ország számára megkerülhetetlen feladat. Ezért azoknak az Aastra-megoldásoknak a sikerére számítok, amelyek ilyen módon segítik az ügyfeleinket: például a vállalati mobilitást támogató megoldások, a multimédia-kontaktcenterek és a személyes hatékonyságot javító alkalmazások. Az előbbi kettő talán önmagáért beszél, az utóbbira mondok egy példát, hogy érthetőbb legyen. A jelenlét-információ (presence) fontos tényezővé vált, használatának elterjedésére számítok. Pl. nem próbálom felhívni azt a munkatársamat, akiről tudom már a hívás előtt, hogy nem elérhető. Majd akkor teszem ezt meg, amikor a megbeszélése véget ér. Küldhetek neki SMS-t, ha olyan profilt állított be a kommunikációs eszközén, hogy azt olvasni tudja. Avagy választok más személyt, akivel a problémámat most meg tudom beszélni. Ha hűen felmérjük jelenlegi gyakorlatunkat, pontos képet kaphatunk, hogy mennyi felesleges időt töltünk el a nem megfelelő kommunikációs csatorna használata miatt. Az Aastra-megoldások ebben segítenek minket optimális, illetve automtizált megoldást nyújtva, és ez csak egy példa a személyes hatékonyságot javító lehetőségek tucatjából. Ide tartoznak a csapatmunkát támogató megoldások is, ahol több munkatárs dolgozhat ugyanazon a dokumentumon, ha kell, közben konferenciában beszélgetve.
Hogyan alakulhat (tervszinten) Magyarországon az Aastra vezetékes és mobil kommunikációs rendszereinek/megoldásainak egymáshoz viszonyított éves értékesítési aránya?
Az Aastra kizárólag vállalati, illetve a közszférát támogató megoldásokra koncentrál. Így a mobilitást mi a vállalati mobilitási igény megoldásként értelmezzük. Az Aastra termékportfóliójának kifejlesztésekor ezt stratégiai iránynak tekintettük, ezért ebben mindenképpen vezető pozíciónk van. Ma átlagosan a dolgozók 40%-a jelentős időt tölt távol az íróasztalától, ezért a mobilmegoldások fontossága kiemelkedő. És ez nem egyszerűsíthető le a jövőben arra, hogy legyen a dolgozónak egy mobilja, hanem azt kell biztosítani, hogy mindenki aki érintett, helytől függetlenül képes legyen a vállalti folyamatokban részt venni. Az Aastra megoldásai, pl. mobilmellék, IP DECT vagy WLAN-on futó alkalmazás, mind ezt nyújtják. A mobilitást támogató alkalmazások kb. 20%-os előretörésével számolok a jövőben.
Konkrétan miben nyilvánul meg az Aastra és az Ericsson Magyarország közös fellépése a hazai piacon?
Az Aastra megvásárolta az Ericsson teljes vállalati üzletágát, mely magában foglalja mind a termékkört, az ahhoz tartozó fejlesztési, logisztikai gépezet és szervizhátteret, mind az értékesítési hálózatot a meglévő ügyfélkörrel. Ez világszerte mintegy 10 ezer partnert és 37 millió üzembe helyezett vonalat jelent. Ennek szellemében az Ericssont – a továbbiakban mint lehetséges értékesítési partnert – tekintjük. Azaz – építve a két cég közötti jó kapcsolatra – és természetesen a személyes jó kapcsolatokra is, közös projekteken gondolkodunk, amennyiben a feladat olyan, hogy azt az Aastra-termékek alkalmazásával lehet jól megoldani. Ilyen lehet pl. a 112-es segélyhívó-rendszer kialakítása, hogy egy konkrét példát említsek.
Hogyan lehet Magyarországon a legjobban kihasználni azt az előnyt, hogy az Aastra nyílt rendszerplatformokat és hardverfüggetlen, szabványosított megoldásokat használ a felhasználói kommunikációs rendszerek kialakítása/továbbfejlesztése/legacy rendszerekhez való hozzákapcsolása érdekében?
Nagy hangsúlyt fektetünk a nyílt rendszerek alkalmazására, ill. a state-of-art szabványok bevezetésére. Az a több mint 500 fejlesztő, akik ezen dolgoznak, aktívan részt is vesznek az ezzel kapcsolatos szabványok jövőjének alakításában. A hardverfüggetlen megoldások az ügyfél szempontjából például azért előnyösek, mert adott Aastra-alkalmazáshoz nem kell speciális dobozt vagy adott célhardvert vásárolni. Ezek az alkalmazások különböző gyártók szervereire is telepíthetők. Természetesen közöljük, hogy az együttműködési teszteket mely szervereken végeztük el, hogy a választást segítsük és a minőséget garantálni tudjuk. Ezzel a megoldással már meglevő szerverek is akár felhasználhatók, illetve ez a szemlélet jobban illeszkedhet egy vállalat IT stratégiájához, amely például meghatározza, hogy mely gyártó eszközeiből épüljön fel a vállalat szerverbázisa. Az a trend mind az alközponti szoftverekre, mind az alkalmazásokra, mind a kontaktcenterekre érvényes.
A másik terület a terminálok kérdése. A cél az, hogy minél több eszköznél használhatóak legyenek az Aastra-végberendezések, telefonok. Büszkén mondhatom, hogy az Aastra SIP-szabványon alapuló telefonjai nagyon nagy népszerűségnek örvendenek világszerte. Ezzel oldódik az a kötöttség, hogy egy adott alközponthoz csak a gyártó rendszertelefonjai illeszkednek megfelelően.
Milyen oktatási, szerviz-, pre- és postsales tevékenységet tervez partnerein keresztül Magyarországon folytatni az Aastra?
Az Aastra Magyarországon teljes körű jelenlétet biztosít. Azaz rendelkezünk a presales tevékenységhez szükséges szakmai ismeretekkel, a részletes technikai megoldások kidolgozásához szükséges hazai háttérrel, a tenderekhez szükséges jogi és eljárásbeli ismeretekkel. Mindez döntően az Astra-partnerek tudásán alapul. Egyes feladatokban természetesen magam is részt veszek és akkor nem is beszéltem a Bécsben elérhető marketing-, presales és technikai támogatásról, ami számunkra könnyen, napi szinten elérhető és mobilizálható. Rendszeres információkat biztosítunk a partnereinknek, személyes és internetes oktatás keretében. Oktatást és workshopokat partnereinknek is szervezünk.
Egyes fontos hazai felsőoktatási intézmények az Aastra ügyfelei. Tervezi-e a cég, hogy globális versenytársaihoz hasonlóan, valamilyen módon beszáll az egyetemi k+f tevékenységekbe, vagy támogatást nyújt ezekhez?
A felsőoktatási intézetekkel jó kapcsolatot ápolunk. Számos nagy egyetemen, pl. a BME-n, a korábbi Ericsson-berendezéseket most Aastra-megoldásokkal korszerűsítjük. Tehát a kapcsolat szoros ezen a szinten. Természetesen a több tíz éve itt lévő cégekhez mérten nem tudjunk olyan súllyal támogatni az egyetemeket, de eddig is megtettük, amit a jövőben is folytatni kívánunk. A k+f tevékenységet, illetve a képzést jelenleg mi egész más módon támogatjuk. Az Assono Magyarország, amely a BME alközponti hálózatát üzemelteti, bevonja és szakmailag is segíti a BME kollégiumaiban lévő műhelyeket, ami kiváló alkalom a legkorszerűbb IP-technológiával való konkrét ismerkedésre. Persze nagyon nehéz a jövőbe tekinteni. Ha viszont figyelembe vesszük, hogy az Aastra 2003-ban döntött úgy, hogy belép az európai piacra és 2008-ban az európai régió legnagyobb szereplőjévé vált, ebbe a dinamikába nekem belefér az a jövőkép, hogy a cégem felméri és optimalizálja, hogy hol tudja hatékonyan fejleszteni szakmai hátterét, hol hoz létre tudáscentrumokat.
Aastra-adatlap Az 1983-ban alapított, 1993-tól a távközlési berendezések piacára lépett Aastra Technologies Limited olyan globális vállalat, amely innovatív vállalati kommunikációs termékeivel és alkalmazásaival vezető szerepet játszik a nagyvállalati telekommunikációs piacon. A Kanadában bejegyzett cég székhelye Ontarióban, Concord városában található, alkalmazottainak száma 2600. Fejlesztőinek száma globálisan 500 fő. Globális szintű működését bizonyítja, hogy több mint 50 millió telefonvonala van kiépítve világszerte, valamint több mint 100 országban van jelen közvetett vagy közvetlen módon. Az Aastra 2003-ban lépett az európai piacra. Éves árbevétele meghaladja a 606 millió kanadai dollárt. A globális vállalat 10 év óta folyamatosan nyereséges. Az Ericsson vállalati kommunikációs részlegének (650 fő, 10 ezer ügyfél, 37 millió üzembe helyezett vonal) múlt évi átvételével, részben annak korábbi termékeire építve, rugalmas megoldásokat fejleszt minden típusú és méretű cég számára, legyen szó irodaházakról, bankokról, kórházakról vagy általános ipari és nagy biztonságú rendszerekről. Teljes mértékben elkötelezett a nagyvállalati kommunikáció iránt, és az egyedi ügyféligényekhez igazított, egységesített kommunikációs megoldások egyik legteljesebb kínálatával rendelkezik. Kínálatába tartoznak: kkv-knak fejlesztett, illetve skálázható nagyvállalati hívásfelügyeleti eszközök, integrált mobilitási megoldások (Aastra Unified Messaging) és számos különböző terminálhoz használható, telefonos ügyfélszolgálati megoldások, alközpontok, multimédia kontaktcenterek, konferenciarendszerek, illetve a felsoroltakhoz kapcsolódó értéknövelt megoldások és szolgáltatások. A nyílt szabványokra koncentrálva, az Aastra lehetővé teszi, hogy a nagyvállalatok hatékonyabb kommunikációt és együttműködést biztosíthassanak. A bevételének 10%-át innovációra fordító vállalat kiemelt k+f területei: mobilitás, IP- és SIP-technológia, nyílt forráskódú megoldások. |