Image
Rozgonyi külön is kiemelte: érthetővé kell tenni a fogyasztók számára fontos szakmai információkat, ajánlásokat, javaslatokat; erősíteni kell a fogyasztók önállóságát és öngondoskodását; minden lehetséges eszközzel növelni kell a felhasználók tájékozottságát; egyszerű kapcsolatfelvételi lehetőséget kell teremteni fogyasztó-szolgáltató, fogyasztó-hatóság között; elő kell segíteni a felhasználók szabad és könnyű szolgáltató-, illetve szolgáltatásváltását.
Példaképpen felhozta, hogy jelenleg a felnőtt lakosság mindössze 40%-a (a szoba- és tetőantennások kevesebb, mint egyharmada) tud arról, hogy 2012-ig megváltozik a földfelszíni műsorszórás rendszere. A fogyasztók közel fele ma még azt gondolja: a digitális átállás nem jár majd anyagi stb. kényelmetlenségekkel. Meglepően sokan (45%) viszont azt hiszik, hogy a digitalizáció miatt fizetőssé válnak az eddig ingyenes csatornák.