A megbízás magában foglalja a teljes hardver és szoftver szállítását a központnak, egy video-monitoringgal működő vészhelyzet-menedzsment rendszer megvalósítását, valamint azoknak az alkalmazásoknak az integrálását, amelyekkel a különféle bevetési csapatok egymással kommunikálnak. A Siemens mindenekelőtt egy 1000 videokamerából álló hálózatot telepít a város legfontosabb útkereszteződéseiben. Ez lehetővé teszi a bevetés-irányítási központ számára, hogy vészhelyzetek vagy válság esetén gyorsan és célzottan intézkedhessen, és a rendelkezésre álló erőforrásokkal optimálisan gazdálkodhasson. A megrendelés értéke 11 millió euró. A megoldást, amely ebben a műfajban az első Törökországban, 2010 augusztusától kell szolgálatba állítani.
Az izmiri bevetés-irányító központban a diszpécser egy beérkező hívás információtartalmát megadott paraméterek szerint közvetlenül a vészhelyzet-menedzsment rendszerbe viszi be, és megadja a vészhelyzet jellemzőit. Ezzel egyidejűleg a bejelentésben szereplő színhely videoképeit rákapcsolja a központ képernyőire, előkeresi a megfelelő digitális utcatérképeket, hogy ezzel gyors helyzet-áttekintéshez jusson. A rendszer automatikusan javasolja a szükséges erőforrásokat: milyen járművekre, milyen felszerelésekre van szükség; hány fős személyzetet kell diszponálni, mennyi idő alatt tudnak a színhelyre kivonulni. A diszpécser vagy jóváhagyja a rendszer javaslatát, vagy azt szükség szerint módosítja, és közvetlenül megteszi az általa szükségesnek ítélt intézkedéseket. A vészhelyzet-menedzsment rendszer rádión vagy GPRS szolgálati közleményekkel riasztja a bevetési csapattagokat.
A hívás beérkezésétől a bevetési akció lezárásáig a folyamat teljes egészében dokumentálásra kerül. Az adatok a minőségbiztosítási rendszerbe kerülnek, és informatív statisztikák készülnek belőlük, amelyek a vészhelyzeti bevetések hatékonyságának növelését teszi lehetővé.