"A vállalati felhasználók már nem csak szabadidejükben használják a közösségi hálózatokat és a különböző üzenetküldő szolgáltatásokat, hanem céges környezetben is. Ez azonban jelentős biztonsági kihívás elé állítja a vállalati informatikai vezetőket, mivel így nem tudják kontrollálni, hogy ki milyen bizalmas vállalati információkat oszt meg másokkal" - mondta Michael Fauscette, az IDC üzleti szoftver megoldások csoportjáért felelős alelnöke. "A vállalatok ezért olyan megoldásokat keresnek, amelyek segítenek alkalmazottaiknak a hatékony feladatvégzésben, de nem jelentenek biztonsági kockázatokat. Az informatikai vezetők számára a Novell Vibe jelenti a megoldást, mivel hatékonyan segíti a napi munkavégzést, és egyúttal védi a vállalati tulajdont és a kritikus fontosságú üzleti adatokat" - fűzte hozzá Fauscette.
"A legújabb közösségi üzenetküldő és közösségi hálózati eszközök a felhasználói igényeknek megfelelően folyamatosan változnak" - mondta Colleen O'Keefe, a Novell alelnöke és a csoportmunka-megoldások részlegének vezérigazgatója. "Akár a helyben telepített Novell Vibe OnPrem, akár a felhőalapú Novell Vibe Cloud verziót használja az ügyfél, a Novell Vibe intuitív módon segíti az üzleti igények teljesítését. Az új verzió segítségével könnyebb összehangolni a munkatársak gyors és biztonságos munkavégzését" - fejtette ki O'Keefe.
Novell Vibe Cloud - valós idejű együttműködés a felhőben
Eddig több mint 7500 felhasználó fedezte fel az információgyűjtés, a közös munka és az alkotás lehetőségeit a termék tesztelése során. A felhőalapú változat a gyorsaságot, a könnyed használatot, az online közös munkát, és a biztonságos, szervezeten belüli csoportmunkát helyezi a középpontba. A Novell Vibe Cloud lehetővé teszi testreszabható minialkalmazások beépítését az üzenetszálakba, amelyek megkönnyítik az interakciót.
Szolgáltatásai:
- Vállalati közösségi hálózat - a közvetlen üzeneteket, a csevegést, a blogokat és a wiki-oldalakat egységes adatfolyamba foglalja.
- Valós időben, közösen szerkeszthető online dokumentumok - a felhasználók közösen hozhatnak létre és szerkeszthetnek online dokumentumokat, így gyorsabban dolgozhatnak és elkerülhetik a hagyományos, ismétlődő szerkesztési hibákat.
- Fájlmegosztás - az asztali rendszerek és a felhőalapú szolgáltatások közötti szinkronizációt biztosítja, hogy mindig a fájlok legfrissebb verzióival dolgozhassanak a felhasználók.
- Ad-hoc csoportok és kommunikáció - leegyszerűsíti a csoportok létrehozásának folyamatát és a szervezeten belüli vagy kívüli együttműködők meghívását.
Novell Vibe OnPrem
A Novell Vibe OnPrem felhasználói egy már bizonyított csoportmunka-alkalmazással őrizhetik meg információikat és kezelhetik tartalmaikat a tűzfal mindkét oldalán. A megoldás segítségével testreszabható csapatmunkaterek, űrlapok és munkafolyamatok hozhatók létre.
Szolgáltatásai:
- Csapatmunkaterek: interneten keresztül elérhető digitális iroda, ahol a fizikailag különböző helyszínen dolgozó munkatársak összegyűlhetnek és összehangolhatják munkájukat, megoszthatják az információkat.
- Automatizált munkafolyamatok és egyedi űrlapok: integrált eszközök, sablonok és űrlapok segítségével gyorsabban létrehozhatók az üzleti dokumentumok.
- Tartalomkezelés: egyetlen, biztonságos munkatérben kerülnek tárolásra az adott csoportokhoz tartozó dokumentumok, beszélgetések és közös tudnivalók, amihez a csoport tagjai könnyen hozzáférhetnek.
- Rugalmas együttműködés: felügyelhető, helyben telepített csoportmunka-megoldás.
Elérhetőség és további információ
A Novell Vibe OnPrem 3 ez év végén lesz elérhető, bétaverziója letölthető a http://novell.com/beta oldalról. A Novell Vibe Cloud 2011 első félévében kerül piacra, bétaverziója a http://vibe.novell.com oldalról tölthető le. A Novell minialkalmazások fejlesztésére meghirdetett pályázatáról bővebb információ a http://www.novell.com/promo/vibe-gadget-contest.html oldalon érhető el. A Novell Vibe-ról további információ a http://www.novell.com/products/vibe oldalon található.