Az Ovi növekvő népszerűségét tükrözi az is, hogy 70 fejlesztő alkalmazását már több mint egy millióan töltötték le az Ovi Áruházból. Ezek a fejlesztők - többek között - a Digital Chocolate, az Electronic Arts, a Gameloft, az Indiagames, a PepsiCo, a Qik, a Shazam, a Herocraft és az Offscreen. A Herocraft, amely olyan tartalmakat adott ki, mint a Farm Frenzy játék, és az érintőképernyős alkalmazásokat fejlesztő Offscreen több mint 10, illetve 45 millió letöltést tudhat magáénak. A teljes, földrajzi elhelyezkedésen alapuló letöltési lista elérhető a Forum.Nokia.com oldalon. A listán 39 európai, közel-keleti és afrikai, 14 egyesült államokbeli, 10 ázsiai és csendes-óceáni térségből származó, valamint 7 kínai tartalomkészítő szerepel.
"A Nokiánál úgy gondoljuk, hogy az Ovi lényege, hogy az embereknek nagyszerű mobilélményeket nyújtsunk," mondta Tero Ojanpera, a Nokia szolgáltatásokért felelős alelnöke. "Az emberek az Ovit ma a Térképek, a Music, a Messaging, az Ovi Áruház és az Ovi Lifetools szolgáltatásokon keresztül érhetik el. A nagyszerű készülékek új generációjának - így például a Nokia N8 mobilnak - köszönhetően a fejlesztők egy jó üzleti választásként tekintenek az Ovira, valamint az új generációs mobilélmény innovációjának és megalkotásának lehetőségét látják az új Symbian készülékekben."
További Ovi mérföldkövek:
- Az új Nokia N8-on debütáló, de az új Symbian okostelefonok teljes választékára elérhető megújult Ovi-élmény. Ez megjelenésében és hangulatában barátságosabb, gyorsabb tartalomkeresővel rendelkezik és olyan népszerű tartalmakat kínál mint a foursquare vagy a nagy sikerű játék, az Angry Birds.
- A fejlesztőknek szóló újdonságok között vannak új fejlesztői eszközök és olyan lehetőségek, mint az ingyenes Java és Symbian aláírás, az alkalmazásba ültethető vásárlási lehetőség, beültetett béta hirdetéskezelő programok, továbbfejlesztett bevételi részesedés és fejlesztői analitika.
- Jelentős kiegészítések aNokia Qt szoftverfejlesztői készlethez, melyek 70 százalékkal csökkentették a Symbian okostelefonokra történő fejlesztéshez szükséges kódvonalak számát.
- Az Ovi Térképek további terjedése világszerte és több új funkció integrációja. Az autós és gyalogos navigáció már 78 országban érhető el 46 nyelven, és tartalmazza több mint 80 nagyváros tömegközlekedési információit, valamint olyan funkciókat, mint a check-in, ami a földrajzi helyzetet új közösségi kapocsként kezeli. A térképek használata olyan, mintha minden nap 80-szor megkerülnénk a Földet.
- Több mint 11 millió Ovi Music zeneszám érhető el 38 piacon, kiegészítve a népszerű GigFinder alkalmazással, amely személyes zenei preferenciákat használ a megfelelő szórakozóhelyek megtalálásához. Brazíliában, Mexikóban, Indiában, Finnországban és Dél-Afrikában a Nokia a digitálisan letöltött zenék bevételének legnagyobb forrása.
- Az Ovi Mail és az Ovi Chat átlépték a 17 milliós fiókszámot. A Nokia Messaging jelenleg 4 millió emberhez juttatja el a push e-maileket és a csevegést, valamint új közösségi oldal funkciókat kínál a Nokia N8 mobilon és más új, Symbian alapú készüléken, amelyek egy zökkenőmentessé teszik a Facebook és a Twitter használatát.
- Kevesebb, mint egy év alatt a Nokia Lifetools és a belépő szintű piacokra szánt mezőgazdasági, oktatási és szórakoztatási szolgáltatások több mint 4,7 millió előfizetőt vonzottak Kínában, Indiában és Indonéziában.
Az Ovit arra tervezték, hogy tökéletesen kiegészítse a Nokia készülékeket. Összeköti a valós világot a digitális világ legfontosabb elemeivel - az eredmény pedig egy gazdagabb mobil-életstílus, melyet a népszerű alkalmazásokhoz és játékokhoz való egyszerű hozzáférés, a világ legjobb térképei, több millió helyspecifikus zeneszám, nagyszerű üzenetküldési képességek jellemeznek, valamint a feltörekvő piacokon a mindennapokhoz szükséges információs eszközök.